Συνέντευξη Σοφίας Καραχάλιου

23 Ιουνίου 2015

Κι εκεί που κάποιοι διατείνονται μετά βδελυγμίας ότι οι νέοι δεν ονειρεύονται, δεν διεκδικούν, δεν...


Περισσότερα...

Μαρία Μαρκεσίνη Συνέντευξη

08 Μαΐου 2015

H εκ Κεφαλληνίας ορμώμενη (για να χρησιμοποιήσω την ξεχασμένη υπηρεσιακή καθαρεύουσα…..) Μαρία Μαρκεσίνη αποτελεί ιδιαίτερη...


Περισσότερα...

Συνέντευξη Αφεντούλα Ραζέλη

28 Απριλίου 2015

Χρόνια τώρα την βλέπω να κάνει το εξής: Ανεβαίνει στη σκηνή διστακτικά, με μία δυσεύρετη...


Περισσότερα...

Συνέντευξη Σοφίας Καραχάλιου ...

Κι εκεί που κάποιοι διατείνοντ...

Μαρία Μαρκεσίνη Συνέντευξη...

H εκ Κεφαλληνίας ορμώμενη (για...

Συνέντευξη Αφεντούλα Ραζέλη...

Χρόνια τώρα την βλέπω να κάνει...

Cds νέες προτάσεις από το "Μουσικόραμα"

Ο Νοέμβρης των ματιών της Απόλλων Κουσκουμβεκάκης

Ο Νοέμβρης των ματιών της Απόλλων Κουσκουμβεκάκης

Απόλλων ΚουσκουμβεκάκηςΟ Νοέμβρης των ματιών της «Ο Νοέμβρης των ματιών της»...

Μικρή Βαλίτσα Αλκίνοος Ιωαννίδης

Μικρή Βαλίτσα Αλκίνοος Ιωαννίδης

ΑΛΚΙΝΟΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΜΙΚΡΗ ΒΑΛΙΤΣΑ Πέντε χρόνια μας χωρίζουν πια από τη «Νεροποντή»...

Ηρώ – «Κατευθείαν Καρδιά»

Ηρώ – «Κατευθείαν Καρδιά»

Στην παρουσίαση του νέου της άλμπουμ με στίχους της Ελεάνας...

Συνεντεύξεις στο "Μουσικόραμα"

Συνέντευξη Σοφίας Καραχάλιου

Συνέντευξη Σοφίας Καραχάλιου

Κι εκεί που κάποιοι διατείνονται μετά βδελυγμίας ότι οι νέοι...

 Μαρία Μαρκεσίνη Συνέντευξη

Μαρία Μαρκεσίνη Συνέντευξη

H εκ Κεφαλληνίας ορμώμενη (για να χρησιμοποιήσω την ξεχασμένη υπηρεσιακή...

Συνέντευξη Αφεντούλα Ραζέλη

Συνέντευξη Αφεντούλα Ραζέλη

Χρόνια τώρα την βλέπω να κάνει το εξής: Ανεβαίνει στη...

Μουσικά άρθρα στο"Μουσικόραμα"

Είκοσι χρόνια χωρίς τον Μάνο

Είκοσι χρόνια χωρίς τον Μάνο

«Θέλω να απαλλαγώ από όλες τις εφήμερες και μάταιες απολαύσεις...

Η συμβολή της μουσικής στην ανάπτυξη του εγκεφάλου.

Η συμβολή της μουσικής στην ανάπτυξη του εγκεφάλου.

Πολλές σύγχρονες επιστημονικές εργασίες έχουν πλέον αποδείξει ότι η μουσική...

Η μουσική «χτίζει» τον εγκέφαλο

Η μουσική «χτίζει» τον εγκέφαλο

Η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου από μικρή ηλικία ευνοεί την...

Μουσικές παρουσιάσεις απο το "Μουσικόραμα"

Φεστιβάλ Λουτρακίου

Φεστιβάλ Λουτρακίου

Το 1o Loutraki Festival είναι γεγονός! Ανακοινώθηκε η επίσημη έναρξή του! Σε...

Ο Πασχάλης στο Ρυθμό Stage

Ο Πασχάλης στο Ρυθμό Stage

Τελευταία βραδιά για τη φετινή σεζόν του Ρυθμού...

Μαρκόπουλος Ελεύθεροι Πολιορκημένοι

Μαρκόπουλος Ελεύθεροι Πολιορκημένοι

Όταν η ποίηση δένει αρμονικά με τη μουσική...

Φάμελλος Μανώλης συνέντευξη

mousikorama-famelos-100Ο Μανώλης Φάμελλος , ο ιδιαίτερος συνθέτης, στιχουργός, ερμηνευτής, παραγωγός, με τους χαμηλούς τόνους και την αυθεντική προσήλωση στην τέχνη του, μου μίλησε, με τον χαρακτηριστικό σκεπτικισμό, το ιδιότυπο χιούμορ και την φιλοσοφική του διάθεση, για την μουσική, τα σχέδιά του, την ζωή του, τα πιστεύω του! Απολαύστε τον!

Συνέντευξη του Μανώλη Φάμελλου στην Αντιγόνη Κατσούρη για το "Μουσικόραμα"

 Α. Κατσούρη: Μανώλη, πώς ήταν αυτός ο χειμώνας για εσένα, καλλιτεχνικά;
mousikorama-famelos-004Μ. Φάμελλος: Έκανα αρκετές εμφανίσεις εκτός Αθηνών και επίσης προχώρησα ένα δίσκο που κάνω με μια Αμερικανίδα τραγουδίστρια με δικά μου τραγούδια, διασκευασμένα, που έχω μεταφράσει στα Αγγλικά, αλλά και  με καινούρια τραγούδια μου, που έχουν γραφτεί απευθείας με αγγλικό στίχο, τον οποίο είχα ξεκινήσει αρκετά χρόνια πριν, κάποια στιγμή τον εγκατέλειψα και επέστρεψα σχετικά πρόσφατα.

 Α. Κατσούρη: Πού θα κυκλοφορήσει αυτός ο ξενόγλωσσος δίσκος λοιπόν; Στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό;
Μ. Φάμελλος: Θα είναι παγκόσμια κυκλοφορία βεβαίως ! Θα ξεκινήσουμε από την Ωκεανία, θα συνεχίσουμε προς την Νοτιοανατολική Ασία, Κεντρική Αφρική ίσως και για τον δυτικό κόσμο το συζητάμε ακόμα!

 Α. Κατσούρη: Για Ελλάδα κάτι;
Μ. Φάμελλος: Κοίταξε, έπαιξα πολύ τον χειμώνα, και τώρα κοιτάω να συναρμολογηθώ ξανά.

 Α. Κατσούρη: Ήταν κουραστικός χειμώνας δηλαδή, όπως καταλαβαίνω;
Μ. Φάμελλος: Ήτανε, ναι. Αλλά είμαι κι εγώ κουραστικός άνθρωπος.

 Α. Κατσούρη: Από ποια άποψη;
Μ. Φάμελλος: Από όπου και να με πιάσει κανείς! (γέλια) Η επαφή νομίζω πως θα είναι εξαντλητική.

mousikorama-famelos-008 Α. Κατσούρη: Πώς ήταν η ψυχολογία σου αυτό το διάστημα και πώς είναι τώρα;
Μ. Φάμελλος: Η ψυχολογία μου είναι σταθερή, χωρίς εκπλήξεις και εξάρσεις. Δεν ξέρω πώς να το πώ, κάπως ευφημιστικά, αλλά υπάρχουν διαρκώς, πολλά και ζωντανά προβλήματα, που προσπαθώ να διασκεδάσω.

 Α. Κατσούρη: …η οποία ψυχολογία σου, νιώθεις να επηρεάζεται περισσότερο από αυτά που συμβαίνουν στον χώρο της μουσικής ή γενικότερα από την κατάσταση της χώρας μας;
Μ. Φάμελλος: Νομίζω ότι εγώ είμαι ο αυτουργός. Δεν λέω πως δεν συμμετέχει και το περιβάλλον βέβαια, αλλά εγώ είμαι ο διαχειριστής της κατάστασης, οπότε, συμπερασματικά, έχω και την ευθύνη. Σαφώς συμβαίνουν πράγματα που δεν περνάνε από το χέρι μου, αλλά το πρόβλημα είναι ότι δεν συμβαίνουν κι άλλα πράγματα που περνάνε από το χέρι μου, και προτιμώ να εστιάζω σ’ αυτό!

mousikorama-famelos-011 Α. Κατσούρη: Δημιουργικά, πώς πιστεύεις ότι αντικατοπτρίζεται αυτή η ψυχολογία σου; Σου δημιουργεί περισσότερη έμπνευση, που εκδηλώνεται με περισσότερες ή ποιοτικότερες συνθέσεις, ή σε ωθεί περισσότερο στο να αποτραβηχτείς μέχρι να επανέλθεις;
Μ. Φάμελλος: Γενικότερα δεν είμαι από τους ανθρώπους που τους κυριεύει ο ενθουσιασμός. Κι επειδή ακριβώς δεν συμβαίνει αυτό, προσπαθώ να τον βρω μέσα σ’ αυτό που κάνω, δηλαδή να τον κατασκευάσω σε συνθήκες εργαστηρίου! Οπότε όλη η προσπάθεια προς τα εκεί, έχει ένα τέτοιο χαρακτήρα. Αλλά βέβαια δεν λυτρώνεσαι ποτέ. Απλά οδηγείσαι κάπου και οδηγείς τον εαυτό σου εκεί.

 Α. Κατσούρη: Τα επόμενα σχέδιά σου λοιπόν ποια είναι, αναφορικά με την προσωπική σου δισκογραφία;
Μ. Φάμελλος: Ήθελα να κάνω άλλο ένα δίσκο, που θα ξεκινήσει πολύ σύντομα, ξεκινώντας από κει που βρέθηκα στον τελευταίο μου δίσκο. Νομίζω πως θα είναι αφετηρία αυτό το κλίμα, αλλά θέλω να πάω και παρακάτω. Στον τελευταίο δίσκο, υφολογικά είχα θέσει κάποια αυστηρά περιθώρια στον εαυτό μου. Τώρα θα σβήσω αυτή την κοντινή γραμμή.

 Α. Κατσούρη: Έχεις στο μυαλό σου να κάνεις κάτι άλλο, υφολογικά, στον συγκεκριμένο δίσκο;
Μ. Φάμελλος: Δεν θα είναι κάτι ανατρεπτικά άλλο, νομίζω πως θα είναι η επέκταση, ένα βήμα ακόμα προς την ίδια κατεύθυνση. Ίσως βρεθώ σε μια αχαρτογράφητη περιοχή, αλλά λέω να προχωρήσω λίγο προς τα εκεί. Τώρα το πώς θα γίνουν, είναι κάπως τεχνικά ζητήματα, που προϋποθέτουν κάτι που δεν ισχύει, δηλαδή το ότι εμείς γνωρίζουμε. Στην πραγματικότητα δεν γνωρίζουμε ούτε πού θέλουμε να πάμε, ούτε τι θέλουμε να κάνουμε.

 Α. Κατσούρη: Οπότε είναι κάτι που εκδηλώνεται στην πράξη, στην πορεία; Ξεκινάς και βλέπεις κάθε φορά πού θα οδηγηθείς;
Μ. Φάμελλος: Ναι, και στην τριβή με το πράγμα. Δηλαδή μπορούμε να μιλήσουμε για τις προθέσεις μας, αλλά το πού θα μας οδηγήσει το αποτέλεσμα είναι κάτι, που επειδή ακριβώς είναι το ζητούμενο, δεν μπορεί παρά να αποκαλυφθεί , στον βαθμό που μπορεί να αποκαλυφθεί κι αυτό. Γιατί πολλές  φορές δεν μας αποκαλύπτεται ακόμα κι όταν βρεθούμε εκεί. Πολλές φορές δεν μας αποκαλύπτεται ποτέ. Πολλές φορές ίσως να χρειαστεί να το αποκωδικοποιήσει κάποιος άλλος για εμας. Παρατηρώντας αυτό κάποιος, αποκτά την αίσθηση ότι γνωρίζεις τι κάνεις, αλλά ίσως να έχουμε μια τεχνική αλλά δεν γνωρίζουμε τι κάνουμε. Περισσότερο θέλουμε να γνωρίσουμε ακριβώς το τι κάνουμε.

ziogalas famellos portokaloglou Α. Κατσούρη: Μοιράσου μαζί μας, ως δημιουργός, τον προσωπικό σου τρόπο σύνθεσης. Πώς γράφεις συνήθως; Πώς ξεκινάς και πώς συνεχίζεις ένα έργο;
Μ. Φάμελλος: Ξεκινάω πάντα με ένα πυρήνα, αλλά στο τέλος φαίνεται να έχω απομακρυνθεί από αυτόν. Στην περίπτωσή μου, όπως και στις περισσότερες, γράφονται πολλά περισσότερα τραγούδια από αυτά που πρόκειται να κυκλοφορήσουν. Δεν θα τα  έλεγα καν τραγούδια, αλλά σκαριφήματα. Εγώ προσπαθώ να δημιουργήσω ένα χορό, δηλαδή αν έγραφα ένα θεατρικό, μια αρχαία τραγωδία, θέλω να δημιουργήσω μια ομάδα τέτοιων οντοτήτων που να έχουν ένα κοινό λόγο. Και γύρω από αυτό χτίζουμε τα πρόσωπα και τα αφήνουμε να αλληλεπιδράσουν με την ελπίδα ότι θα ειπωθεί κάτι. Κάπως έτσι. Αυτό κάνω. Αλλά και αυτό με μαθηματική ακρίβεια στην πορεία ανατρέπεται. Πάντως αυτή είναι υπόθεση εργασίας. Άλλες φορές έχω ξεκινήσει και πολύ πιο χαλαρά, δηλαδή αξιοποιώντας μικρές μονάδες τέτοιες που φαίνεται ότι δεν έχουν καμία συνάφεια. Αυτό θα έλεγε κανείς πως είναι μοντέρνος χορός. Να φέρνεις πρόσωπα με εντελώς άλλες καταβολές στην σκηνή και να τα αφήνεις να σχηματίσουν αυτά τον κοινό τους κόσμο.

mousikorama-famelos-101 Α. Κατσούρη: Τί μουσικά σχέδια έχεις για την συνέχεια; Είναι κάποιες συνεργασίες που σκέφτεσαι να κάνεις; Κάποιοι πειραματισμοί ίσως…;
Μ. Φάμελλος: Αυτό ίσως να ακουστεί λίγο παράξενο, αλλά, στην ηλικία που βρίσκομαι, έχοντας κάνει αυτά τα πράγματα, νομίζω ότι νοιώθω περισσότερο την ανάγκη να ανακαλύψω και να γνωρίσω λίγο καλύτερα τον εαυτό μου, πέρα από συνεργασίες, χωρίς να αποκλείω κάτι τέτοιο. Τον τελευταίο καιρό το βλέπω κάπως «ιδιοτελώς». Νομίζω ότι μουσικά είμαι ένα παιδί που γεννήθηκε κάπως πρόωρα. Έπρεπε να μείνω λίγο περισσότερο εκτός για να ωριμάσω υποθέτω. Βέβαια δεν μου φταίει κανείς, εγώ πίεζα για να «γεννηθώ», αλλά νομίζω ότι πρέπει να μου δώσω λίγο περισσότερο χρόνο ωρίμανσης. Ίσως είναι πια αργά, αλλά νιώθω ότι το χρειάζομαι.

 Α. Κατσούρη: Είσαι στιχουργός, συνθέτης, ερμηνευτής, παραγωγός…  Ποια βλέπεις να είναι η θέση του συνθέτη στην σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα;
Μ. Φάμελλος: Δεν μπορώ να δω τον εαυτό μου απομονωμένα σαν συνθέτη. Είμαι γνωστός ως ένας άνθρωπος που λέω τα δικά μου. Δεν έχω λειτουργήσει ποτέ σαν συνθέτης, με την λογική ότι για να πω κάτι κάποιου άλλου, πρέπει να γίνει δικό μου, δεν μπορώ να το πω αλλιώς.

mousikorama kazoulis famellos Α. Κατσούρη: Έχεις δώσεις όμως και τραγούδια σου σε άλλους καλλιτέχνες.  Θεωρείς ότι αυτές όλες οι ιδιότητες είναι ισάξιες;  
Μ. Φάμελλος: Έχω δώσει τραγούδια και στίχους μαζί. Το έχω πει και αυτό  εγώ, αλλά το λέει και κάποιος άλλος. Παραδοσιακά διαμορφώθηκε το σχέδιο αυτό. Ένας στιχουργός – ποιητής, ένας συνθέτης που μελοποιεί και ένας ερμηνευτής – το τρίπτυχο. Εγώ, όπως και πολλά άλλα παιδιά, ενσαρκώνω αυτό το ερωτικό τρίγωνο μέσα μου, αυτή την Αγία τριάδα. Ο συνθέτης παραδοσιακά μελοποιεί. Ανατρέπεται βέβαια κι αυτό, αυτή η ιεραρχική κλιμάκωση που υπήρχε, το ότι εν αρχή ήταν ο λόγος, έπειτα  η μουσική, που απογείωνε τον λόγο, και στην κορυφή η αποθεωμένη φωνή.
Δεν ξέρω, αλλά όσο καιρό συνέβαινε αυτό, δήλωνε κάτι για το πώς βλέπουμε εμείς τα πράγματα. Αυτό ήταν το κυρίαρχο μοντέλο. Νομίζω ότι αυτό εξακολουθεί να λειτουργεί με ένα τρόπο, αλλά παράλληλα τρέχει και κάτι άλλο, δηλαδή τίθενται παράλληλες πραγματικότητες οι οποίες συγκοινωνούν μεταξύ τους, αλλά δεν μπορούμε να μιλάμε για το κυρίαρχο μοντέλο πια. Επίσης αυτό που κάνω εγώ δεν είναι κάτι που επινοήθηκε από εμένα. Υπήρχε δεκαετίες πριν από μένα και ίσως ήταν και ένας τρόπος αρκετά πιο παραδοσιακός από αυτόν που φτάσαμε να θεωρούμε ως κλασικό, να ενσαρκώνει κάποιος και τις τρεις ιδιότητες. Γιατί και στο δημοτικό τραγούδι, και στο πρώιμο αστικό, το ρεμπέτικο κλπ, συνήθως ένας άνθρωπος έλεγε τα δικά του, έπειτα φτάσαμε σε έναν ιερό καταμερισμό της εργασίας, μια αστική σύνθεση θα έλεγε κανείς, και τώρα, στα πλαίσια της αυτοπραγμάτωσης, που ίσως να είναι κι αυτό μια επιταγή της εποχής, κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας.

cd famellos pote Α. Κατσούρη: Πώς θα κυκλοφορήσεις το επόμενο cd σου; Θα συνεργαστείς με κάποια μεγάλη δισκογραφική εταιρεία ή θα το κυκλοφορήσεις μόνος σου;
Μ. Φάμελλος: Αν δεν καταφέρω να πείσω κάποιον ότι η δισκογραφία δεν πηγαίνει και τόσο άσχημα, πράγμα που θεωρώ πολύ αμφίβολο, θα αναγκαστώ για ακόμα μια φορά να το διεκπεραιώσω μόνος μου ! (γέλια)

 Α. Κατσούρη: Εσύ πιστεύεις ότι η μουσική αντιμετωπίζει κρίση;
Μ. Φάμελλος: Αυτό που γεννιέται περιλαμβάνει κρίση εξ ορισμού. Όσο γράφεται μουσική, «το παλιό έχει πεθάνει και το νέο δεν έχει γεννηθεί ακόμα». Οπότε κάθε μουσική που γεννιέται, και που για μένα σημαίνει κάτι, αλλάζει δραστικά το τοπίο. Είναι προϊόν μιας κρίσης. Σημαίνει με ένα τρόπο ότι αυτό που υπάρχει δεν είναι αρκετό, πρέπει να προσθέσουμε κάτι ή πρέπει να το πούμε αλλιώς.

 Α. Κατσούρη: Υπάρχουν εποχές «μη κρίσης»;
Μ. Φάμελλος: Υπάρχουν εποχές που συναντιόμαστε, με ένα ερώτημα και μια απορία για το τι μέλλει γενέσθαι. Μεγάλες ομάδες ανθρώπων. Αλλά μέσα σε όλες τις εποχές νομίζω οι άνθρωποι που κυοφορούν το αύριο, χωρίς να με συμπεριλαμβάνω σ’ αυτούς, έχουν ένα ερώτημα για το παρόν, κι αυτό το φέρουν βασανιστικά και στο τέλος και παραγωγικά.

 Α. Κατσούρη: Η γνώμη σου για την τωρινή κατάσταση που βιώνουμε ποια είναι;
Μ. Φάμελλος: Κυκλοφορεί τόσο πληροφορία και άποψη! Νομίζω πως οφείλουμε να λέμε όλη την αλήθεια. Το να απομονώνουμε κάποιες όψεις  της πραγματικότητας , όσο αληθινές και να είναι αυτές, στην ουσία είναι σαν να αποκρύπτουμε από τον εαυτό μας μια συνολικότερη εικόνα. Η κρίση διαρκούσε και τα προηγούμενα χρόνια. Τώρα είναι η κρίση μαζί με την στιγμή της αλήθειας. Νομίζω πως είχε εκδηλωθεί εδώ και αρκετά χρόνια. Από δω και πέρα έχει σηματοδοτηθεί ότι δεν μπορούμε πια να ζούμε μ’ αυτό. Πρέπει να κάνουμε κάτι άλλο. Οφείλουμε να το δημιουργήσουμε για τον εαυτό μας.

mousikorama-famelos-011 Α. Κατσούρη: Πώς το αντιμετωπίζεις προσωπικά; Ενημερώνεσαι για τις εξελίξεις και τι θέση παίρνεις εσύ ο ίδιος πάνω στο ζήτημα;
Μ. Φάμελλος: Τις Κυριακές διαβάζω εφημερίδες και μάλιστα το κάνω εδώ και αρκετά χρόνια. Όταν δεν το κάνω αισθάνομαι ότι αποκτώ μια απόσταση από τα πράγματα , κι αυτό πολλές φορές είναι ωφέλιμο, αλλά τις ειδήσεις δεν τις παρακολουθώ σε καθημερινή βάση. Παρακολουθώ μόνο τους τίτλους της επικαιρότητας. Εμένα με ενδιαφέρουν περισσότερο μακροσκοπικά οι κινήσεις του πράγματος κι όχι οι κορυφές του ρεύματος. Κι αυτές βέβαια μπορούν να μας φανερώσουν πολλά πράγματα, αλλά προσπαθώ να μην χάνω την «μεγάλη εικόνα». Ίσως να είναι και ένα ερώτημα αυτό από μόνο του βέβαια, αν υπάρχει ακόμα «μεγάλη εικόνα» ή κατά πόσο οφείλει να  υπάρχει. Αλλά το ότι εγώ κλίνω προς τα εκεί,  λέει κάτι για μένα, γιατί αυτή είναι μια εποχή που είναι γεμάτη θραύσματα και αποσπάσματα και σημεία απομονωμένα από το όλο. Υπάρχει και μια βάσιμη υποψία ότι αυτό το όλο ίσως και να μην  υπάρχει. Εγώ είμαι κάποιος που εργάζεται στην αντίθετη κατεύθυνση, χωρίς να μην με γοητεύει και όλο αυτό από την άλλη.

 Α. Κατσούρη: Ένας καλλιτέχνης πρέπει , πιστεύεις, για να μπορεί να αποδώσει  καλύτερα στο καλλιτεχνικό του έργο, να είναι αποστασιοποιημένος από την μάζα, για να διατηρεί την προσωπικότητά του, ή να είναι μέσα στην κοινωνία, ώστε να πιάνει τον παλμό του κόσμου και να μπορεί να τον αποδώσει πιο σωστά;
Μ. Φάμελλος: Να βγαίνει από τον κόσμο του νομίζω.  Όμως, δεν ξέρω τι πρέπει να κάνει ο καθένας, να σου πω την αλήθεια. Είμαστε ποτέ πραγματικά έξω από τον εαυτό μας; Είμαστε ποτέ πραγματικά μακριά από τον κόσμο; Τίποτα από τα δύο δεν μπορεί να συμβεί. Πάντα θέλουμε τον κόσμο και, ανάποδα, έχουμε ανάγκη να διαβάσουμε τον εαυτό μας. Τώρα αυτή η παλινδρομική κίνηση υπάρχει, αλλά ποτέ δεν μιλάμε για μια καθαρή κατάσταση. Ακόμα και στην έρημο αν ζήσουμε για 20 χρόνια, πάλι μια μορφή του κόσμου θα επεξεργαζόμαστε μέσα μας.

cd famellos 2011 Α. Κατσούρη: Κάτι που μου αρέσει σε εσένα, και σε όσες συνεντεύξεις σου έχω διαβάσει κατά καιρούς, είναι η φιλοσοφική σκέψη και η ιδιαίτερη προσέγγισή σου στις καταστάσεις. Ασχολείσαι με το διάβασμα;
Μ. Φάμελλος: Ναι, η φιλοσοφία ήταν μέσα στα ενδιαφέροντά μου. Εγώ από την άλλη όταν διαβάζω τις συνεντεύξεις μου δεν μου αρέσουν καθόλου!

 Α. Κατσούρη: Ποια είναι τα ενδιαφέροντα της καθημερινότητάς σου, που σε βελτιώνουν ως άνθρωπο και που σου δίνουν και έμπνευση;
Μ. Φάμελλος: Το περπάτημα και την διαδρομή, τα θέτω ως απαραίτητα. Πάντα όταν φεύγω με ένα ερώτημα, γυρνάω με κάτι που να μοιάζει με απάντηση, ή με ένα καλύτερο ερώτημα. Αλλά μέθοδος δεν υπάρχει. Υπάρχει τεχνική διαχείρισης, αλλά αυτή ας πούμε μπορεί να επέμβει όταν έχει συμβεί ήδη το «ατύχημα». Το θέμα είναι ότι δεν ξέρουμε πώς να προκαλέσουμε το ατύχημα !!

 Α. Κατσούρη: Όπως έμαθα, η ετυμολογία του ονόματός σου (Φάμελλος) προέρχεται από την μεγάλη φαμίλια που είχαν οι πρόγονοι σου (παππούς κτλ). Εσένα ποια είναι η θέση σου πάνω σ’ αυτό;  Πόση σημασία δίνεις στην οικογενειακή και στην προσωπική ζωή σου;
Μ. Φάμελλος: Η οικογενειακή ζωή είναι η ζωή ! Δεν μπορεί να μην έχει σημασία αυτό.  Ακόμα και όταν δεν υφίσταται, υπάρχει δομημένη στον εγκέφαλό μας. Μέσα στο φαντασιακό μας λειτουργούμε με αυτούς τους άξονες, ακόμα και αν πορευόμαστε εντελώς μόνοι μέσα στον κόσμο.

 Αmousikorama-famelos-010. Κατσούρη: Κλείνοντας, θα ήθελα να μάθω, αν είχες την δύναμη να αλλάξεις κάτι στον κόσμο, τί είναι αυτό που θα άλλαζες;
Μ. Φάμελλος: Θα άλλαζα αυτό που μπορεί να αλλάξει. Αυτό που μπορεί να αλλάξει έχει μία διάρκεια. Αυτό που δεν μπορεί να αλλάξει , ή που δεν είναι ώριμο για να αλλάξει, θα το άφηνα να το αλλάξει κάποιος άλλος! Ξέρεις κάτι; Σε ένα μακροεπίπεδο πολλές φορές οι πράξεις μας έχουν εντελώς αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που φιλοδοξούμε να πετύχουμε. Ξεκίνησε π.χ. ο Χίτλερ να κατατροπώσει την Σοβιετική Ένωση, και τελικά έφερε τον Στάλιν στο Βερολίνο, ο οποίος δεν είχε καμία πρόθεση να φτάσει εκεί. Αυτό θα σκεφτόμουν πολύ σοβαρά πρίν άλλαζα οτιδήποτε. Γιαυτό και σου απάντησα ότι θα άλλαζα αυτό που νιώθω ότι μπορεί να αλλάξει. Τι να πω όμως, ίσως άλλαζα τον εαυτό μου, και να τον έκανα πιο επιδεκτικό στις αλλαγές !

 Α. Κατσούρη:  Έχεις κάτι άλλο να προσθέσεις, Μανώλη;
Μ. Φάμελλος: Αυτή είναι όλη η αλήθεια κυρία πρόεδρε !!

05/2013 Κατσούρη Αντιγόνη

Φάμελλος Μανώλης: Βιογραφικό και δισκογραφία

Φάμελλος Μανώλης: Ακούστε τραγούδια του στο YOUTUBE

Share

Radio GreekSound Live

radio 200
Δεύτερο Πρόγραμμα

 

Facebook

Twitter

Ισπανοί μαθητές: «Ευχαριστούμε Ελλάδα..»

Ελληνική Μουσική και Όργανα

Νταούλι

Νταούλι

Ελληνικά λαϊκά μουσικά όργανα Μεμβρανόφωνα Νταούλι Γνωστό ήδη από τους...

I am Greek and i wanna go home

mousikorama elliniko



giatroi-tou-kosmou

mousikorama xamogelo
xamogelo tou padiou

cambia

Επισκέπτες Online

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 427 επισκέπτες και κανένα μέλος

Προτεινόμενες Ειδήσεις

Συνέντευξη Σοφίας Καραχάλιου

Συνέντευξη Σοφίας Καραχάλιου

Κι εκεί που κάποιοι διατείνονται μετά βδελυγμίας ότι οι νέοι δεν ονειρεύονται, δεν διεκδικούν, δεν αγαπούν, έρχονται οι μαγικοί στίχοι...

Μαρία Μαρκεσίνη Συνέντευξη

 Μαρία Μαρκεσίνη Συνέντευξη

H εκ Κεφαλληνίας ορμώμενη (για να χρησιμοποιήσω την ξεχασμένη υπηρεσιακή καθαρεύουσα…..) Μαρία Μαρκεσίνη αποτελεί ιδιαίτερη περίπτωση μουσικού ταλέντου. Με εντυπωσιακές...

Συνέντευξη Αφεντούλα Ραζέλη

Συνέντευξη Αφεντούλα Ραζέλη

Χρόνια τώρα την βλέπω να κάνει το εξής: Ανεβαίνει στη σκηνή διστακτικά, με μία δυσεύρετη συστολή, έτσι που σου ’ρχεται...

Συνέντευξη

Συνέντευξη Σοφίας Καραχάλιου

Συνέντευξη Σοφίας Καραχάλιου

Κι εκεί που κάποιοι διατείνονται μετά βδελυγμίας ότι οι νέοι δεν ονειρεύονται, δεν διεκδικούν, δεν αγαπούν, έρχονται οι μαγικοί στίχοι...

Άρθρο περί μουσικής....

Είκοσι χρόνια χωρίς τον Μάνο

Είκοσι χρόνια χωρίς τον Μάνο

«Θέλω να απαλλαγώ από όλες τις εφήμερες και μάταιες απολαύσεις που με έδεναν τόσο καιρό με το χώμα, με τη...

Νέα κυκλοφορία

Ο Νοέμβρης των ματιών της Απόλλων Κουσκουμβεκάκης

Ο Νοέμβρης των ματιών της Απόλλων Κουσκουμβεκάκης

Απόλλων ΚουσκουμβεκάκηςΟ Νοέμβρης των ματιών της «Ο Νοέμβρης των ματιών της» είναι ο τίτλος της νέας δισκογραφικής δουλειάς του Απόλλωνα Κουσκουμβεκάκη...

Βιβλία

 «Το Χειμωνόσπιτο»

«Το Χειμωνόσπιτο»

«Το Χειμωνόσπιτο» (εκδ.Καλέντης) Αυτές τις μέρες κυκλοφόρησε στα βιβλιοπωλεία το παιδικό βιβλίο του Δημήτρη Κάσσαρη «Το Χειμωνόσπιτο» (εκδ.Καλέντης).Είναι...

Δελτία ενημέρωσης

Εγγραφείτε στην λίστα ενημέρωσης στην ιστοσελίδα www.mousikorama.gr μείνετε ενημερώμενοι για τα μουσικά νέα, συνεντεύξεις και μουσικά άρθρα.

Radio Greek Sound Live